Nauczyciele i opiekuni:

  • mgr Wioletta Kwiatkowska
  • Anna Pałkowska
  • Aurelia Gorzyńska - woźna oddziałowa

 

                                                                                                         „Kiedy śmieje się dziecko,
                                                                                         śmieje się cały świat”
                                                                                                    J. Korczak

Witamy po wakacjach wszystkie dzieci. Do grupy Motylków w tym roku będą uczęszczać dzieci 6 i 5 – letnie. Motylki w tym roku szkolnym będą pracowały pod czujnym okiem pań: Wioli Kwiatkowskiej i Ani Pałkowskiej. W przedszkolu będziemy uczestniczyć we wszystkich zajęciach, które pomogą nam rozwijać naszą osobowość oraz przeróżne talenty. Będziemy rysować, tańczyć, śpiewać, uczyć się przeróżnych wierszyków, piosenek. Od tego roku szkolnego wkroczymy w świat literek i cyfr. Poszerzymy swoje wiadomości n/t otaczającego nas świata. Przede wszystkim chcemy poznawać i doświadczać wszystkimi zmysłami, bawić się i cieszyć z każdego dnia spędzonego w przedszkolu.

W miesiącu Wrzesień:

Tematy tygodnia:

    Treści programowe:

    • Kształtowanie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej
    • Budowanie między dziećmi relacji pełnych ciepła i wzajemnej akceptacji
    • Wdrażanie do dbałości o ład i porządek w najbliższym otoczeniu
    • Rozumienie oraz przestrzeganie zasad zachowania i współżycia w grupie
    • Wdrażanie do przestrzegania obowiązujących zasad bezpieczeństwa
    • Zapoznanie z różnymi regionami naszego kraju ze zwróceniem uwagi na elementy
      charakterystyczne dla poszczególnych krajobrazów
    • Poznanie zasad zachowania się i bezpieczeństwa w różnych środowiskach
    • Doskonalenie umiejętności dokonywania klasyfikacji przedmiotów ze względu na różne
      kryteria
    • Budzenie więzi z naszym krajem oraz rodzinną miejscowością
    • Doskonalenie umiejętności formułowania wypowiedzi w czasie przeszłym
    • Uświadomienie dzieciom zasad bezpieczeństwa dotyczących różnych aspektów życia
    • Poznanie sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych, zagrażających bezpieczeństwu
    • Wzbudzenie zaufania do przedstawicieli służb specjalnych
    • Kształtowanie właściwych zachowań w kontaktach z osobą obcą
    • Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych figur geometrycznych
    • Kształtowanie orientacji przestrzennej, a w szczególności umiejętności określania
      kierunków                      
    • Uświadomienie wartości więzi międzyludzkich, takich jak: koleżeństwo, przyjaźń
    • Przybliżenie podstawowych zasad moralnych, jakie należy respektować w relacjach
      z innymi
    • Uczenie się komunikowania swoich potrzeb, pragnień i otwartości na uczucia innych
    • Nawiązywanie życzliwych kontaktów z rówieśnikami.