Nauczyciele i opiekuni:

  • Pani Basia S.
  • Pani Dorota W.
  • Pani Grażynka - pomoc nauczyciela 
  • Pani Basia P. - woźna oddziałowamotylek.jpg

 

                                                                                                         


wrzesien-obrazek.png

Tematy tygodnia:

  1. POZNAJMY SIĘ!
  2. W NASZYM PRZEDSZKOLU
  3. JESTEŚMY PODOBNI, JESTEŚMY RÓŻNI
  4. BEZPIECZNI NA DRODZE

Treści programowe:

  • poznanie sposobów witania się z różnymi osobami, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, nawiązywanie relacji rówieśniczych
  • poznanie słów związanych z osobami pracującymi w przedszkolu, doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała, doskonalenie przeliczania, klasyfikacji, nawiązywanie relacji rówieśniczych
  • utrwalenie nazw i kształtu niektórych figur geometrycznych, doskonalenie umiejętności orientacji w schemacie ciała, manipulowania przedmiotami, tworzenia rymów, rozwijanie sprawności małej motoryki, ćwiczenie umiejętności uprzejmego zwracania się do innych, nawiązywanie relacji rówieśniczych
  • formułowanie zasad obowiązujących w przedszkolu, rozwijanie słuchu muzycznego, pamięci słuchowej, ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki, wdrażanie do reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu, rozwijanie umiejętności pomocy innym
  • poznanie sposobu wykonania cieczy nienewtonowskiej, rozwijanie sprawności manualnej, kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku), rozwijanie samodzielności dzieci, doskonalenie współpracy
  • zapoznanie z osobami pracującymi w przedszkolu, wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania, ćwiczenie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie szacunku do wszystkich osób pracujących w przedszkolu
  • poznanie zasad bezpieczeństwa, ćwiczenie uważnego słuchania wiersza, ćwiczenie pamięci, integracja grupy, nawiązywanie relacji rówieśniczych
  • utrwalenie przemienności dni tygodnia, poznanie sposobów pozbycia się wirusów i bakterii z dłoni, rozwijanie zainteresowań badawczych, doskonalenie sprawności manualnej, ćwiczenie zauważania związków przyczynowo- skutkowych, rozwijanie samodzielności badawczej
  • formułowanie zasad obowiązujących w grupie, uwrażliwienie na muzykę klasyczną, rozwijanie słuchu muzycznego, ilustrowanie treści utworu ruchem, rozwijanie współpracy, dbałość o komfort osoby z pary
  • wzbogacanie wiadomości o bezpiecznych sposobach spędzania czasu na placu zabaw, dokonywanie analizy sylabowej, rozwijanie sprawności ruchowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, budowanie poczucia własnej wartości, rozwijanie kreatywności
  • poznanie sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc, rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie uważności, doskonalenie orientacji w schemacie ciała, rozwijanie współpracy, wdrażanie do kulturalnego zachowania się
  • poznanie słów oznaczających przeciwieństwa, rozwijanie umiejętności analizy sylabowej i uważnego słuchania, rozwijanie współpracy, integracja grupy, rozwijanie dbałości o innych
  • układanie planu dnia, rozwijanie umiejętności przeliczania, rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej, sprawności językowej i słuchu fonemowego, współpracy, dbałości o innych, samodzielności, integracja grupy
  • wzbogacanie wiadomości na temat cech wspólnych dzieci w grupie, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie słuchu muzycznego, motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej, wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie, współdziałanie
  • poszerzanie wiedzy na temat dzieci w grupie, poznanie znaczenia słowa „przyjaciel”, kształtowanie umiejętności określania cech poszczególnych osób, wypowiadania się na temat cech wspólnych, wzmacnianie wiary we własne możliwości, rozwijanie współpracy, integracja grupy
  • rozszerzanie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze, rozwijanie sprawności ruchowej oraz umiejętności logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania, wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie
  • poznanie sposobów bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię, rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie sprawności manualnej, umiejętności językowych, przeliczania, określania głoski w nagłosie i wygłosie, wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnych zabaw, rozwijanie współdziałania, empatii
  • poznanie niektórych znaków drogowych, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności podawania nazw figur geometrycznych, kształtowanie umiejętności współpracy, dbałości o komfort innych dzieci w grupie
  • poznanie różnych dźwięków z otoczenia, utrwalenie nazw i kształtu niektórych figur geometrycznych, kształcenie słuchu muzycznego, rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej, nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne, rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych dzieci
  • utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy, rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych znaków drogowych, kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów, rozumienie żartów słownych, zachęcanie do poznawania nowych faktur, wdrażanie do odpowiedzialności za siebie i innych

Z kalendarza:

02.09-JESIENNE ZBIORY

06.09- DNI NOWEGO PORTU

08.09-DZIEŃ MARZYCIELA

09.09- ZEBRANIE Z RODZICAMI- 16.00

15.09- MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KROPKI

19.09- OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

23.09- DZIEŃ SPADAJĄCEGO LIŚCIA

24.09- DZIEŃ GRZYBA

30.09- DZIEŃ CHŁOPAKA

WRZESIEŃ- SPOTKANIE Z POLICJANTEM, SPOTKANIE ZE STRAŻĄ MIEJSKĄ