Nauczyciele i opiekuni:

  • mgr Agnieszka Radkowiak
  • mgr Barbara Serafin
  • Elżbieta Jerchewicz – woźna oddziałowa

 

Grupa Żuczki to 4latki, które są pogodne, otwarte, ciekawe i aktywne zarówno  podczas zabaw   jak i zajęć. Wychowankowie bardzo lubią różnego rodzaju gry i zabawy ruchowe, organizowane  w sali przedszkolnej jak i na placu zabaw. Wspólnie chętnie uczą się zasad zgodnego współżycia w grupie. Starają się być samodzielne i koleżeńskie.   Z chęcią uczą się nowych wierszyków, piosenek i rymowanek. Bardzo też lubią zabawy ruchowe, dydaktyczne i tematyczne  w kącikach zainteresowań. Każdy dzień wypełniony jest radosną zabawą, zajęciami edukacyjnymi, zajęciami dodatkowymi oraz spacerami, dzięki czemu uśmiech nie znika z dziecięcych twarzy. Edukacja łączy się z zabawą, przez co dzieci zdobywają nowe wiadomości i umiejętności.

W miesiącu Wrzesień:

Tematy tygodnia:

    Treści programowe:

    • dostrzeganie korzyści płynących z pobytu w przedszkolu i posiadania przyjaciół,
    • kształtowanie postawy przyjacielskiej,
    • budowanie przyjaznej atmosfery,
    • integracja grupy,
    • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych,
    • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
    • motywowanie do samodzielnych doświadczeń,
    • tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń matematycznych,
    • kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy,
    • motywowanie do samodzielnego manipulowania przedmiotami,
    • doskonalenie sprawności fizycznej,
    • wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas zabaw i wykonywanych zadań,
    • poznanie roli znaczków indywidualnych w przedszkolu,
    • rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości wzrokowej,
    • wdrażanie do starannego wykonywania wszystkich czynności,
    • poznanie wartości przyjaźni,
    • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat przyjaźni i przyjaciół,
    • wzmacnianie więzi grupowych oraz miłej i serdecznej atmosfery w grupie,
    • zachęcanie do dzielenia się przyniesionymi z domu zabawkami,
    • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
    • wdrażanie do zgodnego działania w czasie pobytu w przedszkolu,
    • poznanie wybranych piosenek z repertuaru dziecięcego,
    • rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej,
    • kształtowanie poczucia rytmu,
    • wyrabianie umiejętności współdziałania w grupie,
    • dostrzeganie wkładu wszystkich członków grupy w jej dobre codzienne funkcjonowanie,
    • wzmacnianie poczucia własnej wartości,
    • poznanie znaczenia odwagi i dzielności jako ważnych wartości,
    • kształtowanie pojęcia odwaga,
    • poznanie zawodów ważnych społecznie (policjant, lekarz, strażak),
    • poznanie wyglądu i znaczenia wybranych znaków drogowych,
    • rozwijanie umiejętności rozpoznawania figur geometrycznych i podawania ich nazw,
    • wyrabianie nawyku uważnego przechodzenia na drugą stronę ulicy i poruszania się podczas spacerów,
    • poznanie roli tempa w utworze muzycznym,
    • kształtowanie sprawności manualnej i motoryki dużej,
    • doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
    • nauka radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
    • poznanie bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań na ulicy,
    • utrwalenie wyglądu i roli numeru alarmowego 112,
    • poznanie wyglądu cyfr 1 i 2,
    • wdrażanie do przestrzegania zawartych wcześniej umów,
    • poznanie różnych dźwięków związanych z ulicą i pojazdami.