Nauczyciele i opiekuni:

  • Pani Dorota
  • Pani Dyrektor Anna
  • Pani Iza - pomoc nauczyciela
  • Pani Ola - woźna oddziałowa

biedronka.jpg

 W miesiącu STYCZEŃ:

 zima-styczen.jpg

 Tematy tygodnia:

  1. NOWY ROK
  2. ŚWIAT SIĘ ZMIENIA
  3. BABCIA I DZIADEK
  4. BALE W KARNAWALE.

  Treci programowe:

  • wdrażanie do systematyczności i obowiązkowości w wykonywaniu zadań, dostrzeganie korzyści płynących z właściwej organizacji czasu, doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji
  • dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy oraz dni tygodnia, poznanie nazw dni tygodnia, nauka współpracy z innymi dziećmi w zabawie i w sytuacjach zadaniowych
  • dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy oraz dni tygodnia, wdrażanie do słuchania utworów literackich, nazywanie czynności wykonywanych nocą i podczas dnia
  • utrwalenie charakterystycznych cech pór roku, dostrzeżenie regularności i następstw pór roku, doskonalenie umiejętności wyrażania swoich przeżyć, ekspresji w różnych formach aktywności
  • dostrzeganie regularności i następstwa pór roku, rozwijanie poczucia rytmu, doskonalenie sprawności manualnej, tworzenie okazji do swobodnych wypowiedzi dzieci
  • rozpoznawanie i nazywanie nowoczesnych urządzeń domowych, kształtowanie rozumienia pojęć: wynalazki, wynalazca i ich wpływu na życie ludzi, rozwijanie ciekawości poznawczej, dostrzeganie szans i zagrożeń związanych z korzystaniem z telewizji
  • rozpoznawanie i nazywanie nowoczesnych urządzeń domowych oraz robotów, poznawanie znaczenia pojęcia: prąd elektryczny i jego źródła, zrozumienie działania prostych urządzeń elektrycznych, poznanie zasad bezpiecznego korzystania z prądu
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wnioskowania i zapamiętywania, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, odczuwanie radości i zadowolenia z pokonania trudności
  • poszerzenie wiedzy o dawnych i nowoczesnych pojazdach, poszerzenie wiedzy na temat pojęć: wynalazki, wynalazca i ich wpływie na życie ludzi, ćwiczenie percepcji wzrokowej, rozwijanie ciekawości poznawczej
  • wzbogacenie doświadczeń sensorycznych dziecka poprzez poznanie różnych faktur i właściwości papieru, rozwijanie zdolności manualnych poprzez modelowanie przestrzeni i płaszczyzny, nabywanie śmiałości w wypowiadaniu się na temat prac swoich i innych
  • kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i uczenie sposobów okazywania życzliwości, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, poznawanie wzajemnych stosunków rodzinnych i nazw członków rodziny
  • wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, kształtowanie i rozwijanie poczucia rytmu, próby rytmizacji z wykorzystanie prostych instrumentów muzycznych
  • kultywowanie tradycji rodzinnych, poznanie tradycyjnych gier i zabaw, poznanie pojęcia portret, doskonalenie umiejętności liczenia i zapamiętywania, ustalanie liczebności zbiorów
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej, zaaktywizowanie dziecka poprzez stwarzanie sytuacji umożliwiających eksperymentowanie oraz wyciąganie wniosków, zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi w czasie eksperymentowania
  • wdrażanie do okazywania szacunku i miłości babci i dziadkowi, wzbogacanie doświadczeń plastycznych, wyrabianie umiejętności skupiania uwagi, uważnego patrzenia i słuchania
  • kultywowanie zwyczaju karnawałowych zabaw, doświadczanie przyjemności i radości ze wspólnej zabawy, poszerzenie słownictwa związanego z tematem
  • poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych na świecie, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich, wzmacnianie więzi koleżeńskich i dobrych relacji z rówieśnikami poprzez atmosferę przyjemnej zabawy
  • rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wnioskowania i zapamiętywania, kształtowanie umiejętności odkodowywania informacji, doskonalenie umiejętności liczenia, odczuwanie radości i zadowolenia z pokonania trudności
  • rozwijanie zainteresowań kulinarnych, doskonalenie zmysłów poprzez sensoryczne doświadczanie potraw i ich składników, docenianie wartości współpracy jako drogi osiągniecia zamierzonego celu
  • wzbogacenie wiadomości na temat karnawałowych zwyczajów, doskonalenie umiejętności projektowania i wykonania pracy plastycznej, rozwijanie ekspresji ruchowej poprzez zabawy taneczne przy muzyce, nauka współpracy w zespole

  Z kalendarza:

17.01. –  DZIEŃ ŚNIEGU, DZIEŃ BAŁWANA;
24.01. –  DZIEŃ BABCI I DZIADKA;
28.01. –  DZIEŃ LEGO
30.01. –  KONCERT KOLEND I PASTORAŁEK;