Nauczyciele i opiekuni:.

  • Anna Pałkowska
  • mgr Jolanta Ringwelska
  • Aurelia Gorzyńska – woźna oddziałowa

Witamy wszystie dzieci po wakacjach. W tym roku szkolnym awansowaliśmy do grupy III i zmieniliśmy nazwę - nie jesteśmy już grupą  „Biedronek”, nazywamy się teraz „Pszczółki”. Mamy nową salę z innymi zabawkami i pomocami dydaktycznymi. W nowym roku przedszkolnym czeka nas dużo nowych wyzwań, doświadczeń i nauki, ale też świetnej zabawy. Chcemy jak najwięcej poznawać, wiedzieć i rozumieć.      Razem będziemy odkrywać  świat bo  Pszczółki są bardzo ciekawe i pracowite!

 

W miesiącu Maj:

Tematy tygodnia

1. Podróż po Europie
2. Wiosna na łące
3. Poznajemy Kaszuby
4. Rodzina jest najważniejsza

Treści programowe:

  • Popularyzacja wiedzy o Unii Europejskiej;
  • Poszerzenie wiedzy o krajach członkowskich Unii Europejskiej;
  • Rozwijanie tożsamości europejskiej na gruncie poszanowania dla Polski i Europy;
  • Wdrażanie do podejmowania samodzielnych działań w celu zdobywania wiedzy i umiejętności;
  • Rozumienie pojęcia: Polak, Europejczyk, Unia Europejska;
  • Wyposażenie dziecka w podstawowy zasób wiedzy o własnej miejscowości, regionie, kraju, Europie;
  • Rozwój osobowości dziecka wrażliwego na otaczającą go rzeczywistość kulturową i przyrodniczą;
  • Słuchanie nagrań zespołów ludowych ze swojego regionu;
  • Poznanie przyśpiewek, obrzędów, tańców, gwary regionu kaszubskiego;
  • Doskonalenie mowy dzieci przez układanie wielozdaniowych wypowiedzi na temat różnych zdarzeń, wysłuchanego tekstu;
  • Tworzenie dzieciom warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami;
  • Budzenie zainteresowania życiem małych zwierząt - owadów, kształtowanie przyjaznego odnoszenia się do zwierząt;
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania barw podstawowych i pochodnych;
  • Poznanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku (motyle, biedronki, mrówki), zwrócenie uwagi na ich pożyteczność, przezwyciężanie uprzedzeń i niechęci;
  • Wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz te podejmowane spontanicznie przez dzieci;
  • Stworzenie okazji do nawiązywania bliskości i serdecznych kontaktów podczas zabawy;
  • Kształtowanie pojęć matematycznych przez zabawy matematyczne i dydaktyczne;
  • Kształtowanie szacunku dla pracy ludzi, dostrzeganie, w jaki sposób działania człowieka przyczyniają się do ułatwienia życia codziennego; pomagają nam w chwilach zagrożenia;
  • Stworzenie okazji do nabywania doświadczeń w mówieniu i byciu słuchanym;
  • Rozwijanie mowy dzieci przez ćwiczenia aparatu artykulacyjnego;
  • Uświadomienie dzieciom znaczenia rodziców w ich życiu;
  • Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną przez udział w rodzinnych imprezach organizowanych w przedszkolu;
  • Sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego Ja poprzez współdziałanie w grupie;
  • Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec siebie w trakcie zabaw dydaktycznych i tematycznych;
  • Wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych - miłość;
  • Klasyfikowanie przedmiotów według: wielkości, kształtu, koloru, przeznaczenia,
  • Układanie  przedmiotów w grupy, szeregi, rytmy, odtwarzanie układów przedmiotów i tworzenie  własnych;
  • Rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt);
  • Przeliczanie elementów posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi.