Nauczyciele i opiekuni:.
- pani Asia G.
- pani Agnieszka F.
- pani Asia W. – woźna oddziałowa

Tematy tygodnia:
- BEZPIECZNI NA DRODZE
- JESIEŃ W OGRODZIE
- JESIENNY KRAJOBRAZ
- DESZCZOWA POGODA
Treści programowe:
- poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze, rozwijanie sprawności ruchowej, logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania, wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie
- poznanie sposobu bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię, rozwijanie słuchu fonematycznego, umiejętności językowych, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozpoznawanie figur geometrycznych, rozwijanie sprawności manualnej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, kształcenie zmysłów, wyzwalanie pozytywnych emocji podczas wspólnych zabaw, rozwijanie współdziałania, empatii
- poznanie niektórych znaków ostrzegawczych, informacyjnych, nakazu i zakazu, nazywanie ich, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie umiejętności nazywania figur geometrycznych, kształtowanie umiejętności współpracy, dbałości o komfort innych dzieci w grupie
- poznanie różnych dźwięków z otoczenia, utrwalenie nazw i kształtu figur geometrycznych, kształcenie słuchu muzycznego, rozwijanie sprawności fizycznej i manualnej, nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne, rozwijanie wrażliwości na potrzeby innych dzieci
- utrwalenie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy, rozpoznawanie i nazywanie niektórych znaków drogowych, kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych materiałów, kształcenie motoryki małej, rozpoznawanie prawej i lewej strony ciała, zachęcanie do poznawania nowych faktur, wdrażanie do odpowiedzialności za siebie i innych
- rozumienie pojęcia „troska”, doskonalenie umiejętności wyrażania troski o ludzi i rośliny, rozwijanie empatii, uczenie się udzielania wsparcia emocjonalnego
- rozpoznawanie, nazywanie i układanie litery a, A, rozwijanie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego, analizy sylabowej, określanie głoski w nagłosie, rozwijanie współpracy
- rozpoznawanie jadalnych części roślin, odróżnianie, które rosną pod ziemią, a które nad ziemią, rozwijanie ciekawości poznawczej, umiejętności formułowania hipotez, poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z częściami roślin, stosowanie się do zasad bezpieczeństwa, rozwijanie współpracy
- poznanie niektórych właściwości warzyw, tworzenie zbiorów, przeliczanie, rozwijanie umiejętności muzycznych, rozumienie pojęcia „wstyd”
- odróżnianie środowiska parku i lasu, rozwijanie logicznego myślenia, doskonalenie percepcji słuchowej, rozwijanie empatii i wrażliwości w stosunku do zwierząt
- poznanie kształtu litery i, I, rozpoznawanie jej, doskonalenie słuchu fonematycznego, rozwijanie świadomości fonologicznej, rozwijanie umiejętności pracy w parach, odpowiedzialności za własną pracę, umiejętności sprawdzania zadania
- rozpoznawanie i pisanie po śladzie cyfry 2, określanie jej aspektu kardynalnego i porządkowego, rozwijanie umiejętności orientacji w schemacie ciała, doskonalenie przeliczania, sprawności manualnej, przypomnienie zasad bezpiecznego korzystania z prostych narzędzi, rozwijanie współpracy
- rozpoznawanie i nazywanie części warzyw: skórki, pestek, miąższu, doskonalenie sprawności językowej, manualnej, poszerzanie słownika czynnego o pojęcia związane z warzywami, rozwijanie ciekawości badawczej, utrwalenie zasad bezpieczeństwa
- przypomnienie wiedzy o zmianach zachodzących w przyrodzie jesienią, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na tematy związane z uczuciami, rozwijanie umiejętności nazywania emocji, ćwiczenie wyobraźni, rozwijanie empatii, doskonalenie umiejętności opisywania emocji
- wprowadzenie litery e, E, kreślenie jej kształtu, doskonalenie świadomości fonologicznej, słuchu fonematycznego, przygotowanie do umiejętności czytania i pisania, doskonalenie umiejętności wygrywania i przegrywania podczas zabawy, rozwijanie współpracy
- rozpoznawanie i pisanie cyfry 3, rozumienie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby 3, poznanie niektórych właściwości wody, rozwijanie ciekawości badawczej, utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania eksperymentów, rozwijanie współpracy
Z kalendarza:
01.10 - MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ MUZYKI, POKAZ ZUMBY ZORGANIZOWANY PRZEZ UCZNÓW SP55
02.10 - DZIEŃ PTAKÓW
03.10 - ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT- ZBIÓRKA, „ W KRAINIE ZDROWEGO ODŻYWIANIA”- WARSZTATY EDUKACYJNE
10.10 - DZIEŃ DRZEWA
13.10 - DZIEŃ DZIEWCZYNEK
14.10 - DZIEŃ EDUKACJI NARODOWEJ- WYSTĘP IV GRUPY
16.10 - ŚWIATOWY DZIEŃ CHLEBA
17.10 - ŚWIATOWY DZIEŃ OWOCÓW I WARZYW/ŚWIATOWY DZIEŃ POCZTY
22.10 - ZDJĘCIA DO KALENDARZA
31.10 - DZIEŃ DYNI



