Nauczyciele i opiekuni:

  • Pani Aga
  • Pani Asia - woźna oddziałowa

 

motylek.jpg                                                                                                        

W miesiącu MAJ:
wiosenna-laka1-500-x-375.jpg

Tematy tygodnia:

  1. 1. Jak powstaje książka 
  2. 2. Na łące 
  3. 3. Mama i tata
  4. 4. Moje zwierzątko 

Treści programowe:

  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej podczas zabaw ruchowych, plastycznych, muzycznych.
  • Zachęcanie do prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków na ich podstawie.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Uświadamianie, że dzielenie się może sprawiać radość wszystkim.
  • Aktywne włączanie dzieci w przygotowania do rodzinnego święta.
  • Umożliwienie wspólnej zabawy dzieciom i ich rodzicom; czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
  • Rozwijanie umiejętności różnicowania i nazywania kierunków w przestrzeni i na kartce.
  • Poszerzanie czynnego słownika dziecka.
  • Utrwalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
  • Wprowadzenie liter ł, Ł, z, Z,
  • Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów, krótkich zdań związanych z tematem kompleksowym i zainteresowaniami dzieci.
  • Rozwijanie zainteresowania różnymi rodzajami książek jako źródła wiedzy.
  • Rozbudzanie ciekawości poznawczej.
  • Uświadomienie dzieciom, że zwierzęta też przeżywają emocje, odczuwają radość i ból.
  • Uświadomienie niebezpieczeństwa wynikającego ze spotkania z nieznajomym zwierzęciem.
  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc (przychodnia weterynaryjna) i osób tam pracujących (weterynarz).
  • Odbieranie otaczającego nas świat poprzez różne zmysły.
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
  • Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 0, 10 jako symboli do kodowania informacji dotyczących liczebników w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
  • Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności, dodawania i odejmowania.
  • Wykonywanie czynności pomiaru długości w zabawach i doświadczeniach.
  • Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.
  • Kształcenie percepcji wzrokowej – odszukiwanie elementów na obrazku, składanie obrazka z części – przygotowanie do czytania i pisania.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
  • Zachęcanie do improwizowania i wyrażania siebie w formach plastycznych, muzycznych i ruchowych.

Z kalendarza:

5 obchody Dnia Strażaka 
8 dzień bibliotekarza 
12 Gdańska Spartakiada Przedszkolaka-eliminacje
15 nagranie teledysku-wyjazd do Studia 
27 staż miejska-pies
27 teatr
29 staż miejska -dzikie zwierzęta 
30 dzień rodziny, godz.15.00